התמכרות למין: בחינת כפייה וטיפול

התמכרות למין: בחינת כפייה וטיפול

מספר מילים 337

התמכרות למין יכולה להיות נושא מסובך לדון בו. עבור חלק, הרעיון שמישהו יכול להיות "מכור למין" הוא מבלבל ומעלה שאלות אם זה בעיה אמיתית. אחרים עשויים למצוא את הרעיון מביך או לא נוח לדבר עליו. עם זאת, התמכרות למין היא אמיתית בדיוק כמו כל התמכרות אחרת כגון סמים או אלכוהול. חשוב להבין את המורכבות של התמכרות למין על מנת לאבחן אותה כראוי, לתמוך בנפגעים ולפתח תוכניות טיפול יעילות.

המדריך האבחוני והסטטיסטי להפרעות נפשיות (DSM-5) כולל קריטריונים לאבחון הפרעת התנהגות מינית כפייתית (CSBD). הקריטריונים כוללים מחשבות תכופות או עיסוק בהתנהגויות מיניות למרות ההשלכות השליליות, חווית קושי להימנע מהתנהגויות מיניות, וכמות משמעותית של זמן המושקע בהתנהגות כזו. אנשים שנחשבים מכורים למין חווים דחף עז או כמיהה למין שהם מתקשים לשלוט בו.

הגורמים להתמכרות למין יכולים להשתנות מאדם לאדם. גורמים מסוימים, כגון טראומה, חומרים או הפרעות נפשיות מסוימות יכוליםלהגדיל את הסיכון לפתח התמכרות למין. עם זאת, הסיבה המדויקת לא תמיד קל לזהות. חלק מהמכורים למין עשויים לפנות למין כדרך להתמודד עם כאב או רגשות מבלבלים, וההתנהגות יכולה להיות כפייתית.
lifesex.co.il-המלצה

קיימים מגוון טיפולים להתמכרות למין. הטיפול עשוי לכלול שילוב של פסיכותרפיה, תרופות וקבוצות 12 שלבים. טיפול קוגניטיבי התנהגותי (CBT) הוא טיפול פסיכותרפי נפוץ בהתמכרות למין. המטרה של CBT היא לזהות ולשנות דפוסים לא בריאים של מחשבות והתנהגות. תרופות כגון תרופות נוגדות דיכאון ומייצבי מצב רוח עשויים גם להיות prescribed כדי לעזור לשלוט על תשוקה ודחפים. קבוצות שנים-עשר הצעדים כגון מכורים למין אנונימיים (SAA) משתמשות בעקרונות של אלכוהוליסטים אנונימיים ומספקות תמיכת עמיתים ומסגרת להחלמה.

אם אתה או מישהו שאתה מכיר נאבק עם התמכרות למין, חשוב לדבר עם איש מקצוע מוסמך. פנייה לעזרה היא לעתים קרובות הצעד הראשון בתהליך ההחלמה. עם סוג נכון של תמיכה, מכורים למין יכולים ללמוד לנהל את התשוקה שלהם, להישאר מוטיבציה, ולמנוע הישנות. אפשר לשבור את מעגל ההתמכרות ולהחזיר לעצמנו את השליטה על החיים.

התמכרות למין יכולה להיות נושא לא נוח לדבר עליו, אך חשוב שניקח אותו ברצינות ונכיר במורכבות של הפרעה זו. עם סוג התמיכה הנכון, אלה שנפגעו יכולים ללמוד לנהל את התשוקות הקשורות ולהשיג שליטה רבה יותר על חייהם. אפשר לנהל חיים מספקים יותר, חופשיים מההתנהגות הכפייתית הקשורה להתמכרות למין.

בלוג סקס פופ ואהבה מאמרים נוספים

חקר אהבה עצמית: היתרונות והסטיגמה של אוננות

אוננות, פעולת הגירוי העצמי להשגת הנאה מינית, מוקפת לעתים קרובות בענן של סטיגמה ובושה. זהו נושא שכמעט ולא מדברים עליו בגלוי, ועבור רבים, אפילו עצם אזכורו עלול לגרום לתחושות מבוכה…

חקר אהבה עצמית: היתרונות והסטיגמה של אוננות

הנושא השנוי במחלוקת של סקס מזדמן: חקירת השפעותיו ויחס החברה אליו

סקס מזדמן, הידוע גם בשם סטוץ של לילה אחד, סטוץ, או חברים עם הטבות, היה נושא שנוי במחלוקת במשך עשרות שנים. יש הרואים בה ביטוי משחרר וטבעי של התשוקה האנושית,…

הנושא השנוי במחלוקת של סקס מזדמן: חקירת השפעותיו ויחס החברה אליו

Horehouse: לחקור את ההיסטוריה השנויה במחלוקת של המקצוע העתיק ביותר בעולם

הזנות, הידועה גם כמקצוע העתיק בעולם, הייתה נושא למחלוקת גדולה לאורך ההיסטוריה. ובמרכז התעשייה הזו נמצא הדירה הדיסקרטית הידוע לשמצה, מקום שלכד את סקרנותם וקסמם של רבים. עם זאת, למרות…

Horehouse: לחקור את ההיסטוריה השנויה במחלוקת של המקצוע העתיק ביותר בעולם